Do kurzu „Marketing, reklama a komunikace“ přicházejí lidé různého věku, s různými pracovními zkušenostmi, vzděláním, osobnostními charakteristikami i zájmy. I přes tuto různorodost se dají vypozorovat určité typy posluchačů, které se v každém kurzu pravidelně opakují. Pokládáte – li si otázku, zda – li je kurz marketingu vhodný právě pro Vás, možná Vám tato malá „typologie“ pomůže.
„Opravdoví začátečníci“
- O marketingu nevědí opravdu vůbec nic. Pracovali v jiných oborech a zvolili rekvalifikaci v oblasti, kterou (mnohdy spíše intuitivně) považují za perspektivní.
„Částečně zasvěcení“
- Jedná se například o bývalé obchodní zástupce, začínající samouky marketingové komunikace, grafiky, produkční reklamních agentur, či zaměstnance administrativních profesí, které s marketingem souvisejí.
„Mají vlastní firmu, ale nejsou si jistí, zda mají marketing“
- Majitelé menších firem, nebo ti, kteří hodlají s vlastním podnikáním začít. Ve své firmě nedokážou principy marketingu aplikovat v jejich komplexnosti a zpravidla přicházejí s tím, že „takhle už to dál nejde“.
„Nadšení studenti“
- To jsou lidé různých profesí, rádi si rozšiřují obzory a znalost základních principů marketingu považují za nutnou proto, aby byli opravdu úspěšní. Někteří marketing kdysi studovali a přicházejí si své poznatky osvěžit.
„Intuitivní marketéři“
- Praxi v marketingu už mají, ale vše se učili „za pochodu“. Aby zvýšili své šance při hledání nového zaměstnání, potřebují své praktické zkušenosti zasadit do teoretického rámce.
Nenašli jste se v žádné z uvedených skupin? Tak tedy obecně: Posluchači kurzu jsou zpravidla lidé, kteří hledají způsob, jak získat ucelené základy oboru marketing, chtějí si rozšířit všeobecný přehled, mají rádi kreativní práci, preferují sdílení zkušeností a potřebují si ověřit teoretické poznatky také cvičeními z praxe. Jsou otevření novým přátelstvím a případně i pracovním kontaktům. Pokud Vás tato charakteristika oslovuje, potom je kurz ušitý pro Vás na míru :-).
Chcete se o kurzech marketingu dozvědět více? Podívejte se na krátké video.
Autorka článku: lektorka kurzů marketingu a podnikání Mgr. Jana Berková